Don’t Mess With My Data! Tiedon hyödyntäminen liiketoiminnassa ja tietosuoja -seminaari 16.11.2016

28.10.2016

Digitaalisen tiedonkeruun myötä yrityksille kertyy valtavasti tietoa eri kanavista. Seminaarissamme kerromme, miten tietoa voi hyödyntää liiketoiminnassa ja millaiset reunaehdot uusi tietosuoja-asetus asettaa. 

Kutsuvierasseminaari järjestetään keskiviikkona 16.11.2016 klo 14.00-17.30 Clarion Hotel Helsingissä.

Lisätietoja seminaarista: markkinointivastaava Timo Jalo, timo.jalo@lexia.fi, puh. +358 400 812 293

Ohjelma

Tiedon rooli liiketoiminnan ja tietosuoja-asetuksen ristipaineessa
Markus Myhrberg
, Partner, Lexia Asianajotoimisto

Datatalouden vauhdittaminen Suomessa – liiketoimintaa julkisen ja yksityisen datan rajapinnasta
Taru Rastas
, Viestintäneuvos, Liikenne- ja viestintäministeriö

Tietosuojan karikot digimaailmassa
Juha Hotti
, Head of Mobile, Kesko

The Transformation Agenda
Antti Järvinen
, Maajohtaja, Google

Miten ottaa tietosuoja huomioon somessa?
Elina Koivumäki
, Lakimies ja yrittäjä, Lexperience

Asiakastiedon hallinta
Tommi Heinonen
, Industry Leader, Affecto

Askelmerkit tästä eteenpäin
Saara Ryhtä
, Counsel, Lexia Asianajotoimisto

 

Puhujat

Tommi Heinonen on ICT-alalle siirtynyt juristi, joka on työskennellyt pitkään finanssialalla mm. ICT-palvelujohtajana. Nykyisessä tehtävässään Affectolla Tommi vastaa finanssialan asiakkuuksista sekä tietosuojakysymyksiin liittyvistä projekteista. Affecto on Pohjois-Euroopan johtava tiedolla johtamisen palveluja tarjoava yritys.

Juha Hotti on suunnitellut ja toteuttanut mobiilipalveluita 2000-luvun alkupuolelta asti ja kokenut digitaalisen murroksen vauhdin sekä konsultin että asiakkaan puolelta. Viime vuosina Juha on osallistunut aktiivisesti digipalveluiden tietosuojan kehittämiseen.

Elina Koivumäki on lakimies ja yrittäjänä Lexperiencessä ennen päätöstään seuraavasta varsinaisesta päätyöstään. Elinalla on takanaan 17 vuotta asianajoalalla, missä hänen vetovastuullaan olivat suuren liikejuridiikkatoimiston markkinointi- ja tietosuojajuridiikan praktiikat syyskuuhun 2016 saakka. Myynnin, markkinoinnin, henkilötietojen käsittelyn, digitalisoituvan liiketoiminnan ja sosiaalisen median juridiikka ovat Elinan ydinosaamisalueita, ja lisäksi hän suhtautuu intohimolla asiakaskokemusten tuottamiseen. Elina on palkitun Markkinointijuridiikka-teossarjan pääkirjoittaja sekä suosittu esiintyjä ja bloggari.

Taru Rastas toimii liikenne- ja viestintäministeriössä viestintäneuvoksena. Hänen tehtäviinsä kuuluvat toimet datan hyödyntämiseksi liiketoiminnassa osana hallituksen kärkihanketta, jossa luodaan edellytyksiä digitaaliselle kasvuympäristölle. Aiemmin hän on ohjannut digitaalistrategioita sekä avoimen ja big datan kehitysprojekteja. Julkishallinnon lisäksi hänellä on kokemusta yrittäjänä, konsulttina ja tutkijana liikkeenjohdon ja talousraportoinnin alueilla. Hän on kirjoittanut teoksia ja artikkeleita aineettomasta pääomasta, digitaalitaloudesta ja palveluista. Erityisesti häntä kiinnostaa datan mahdollistama käyttäjäkeskeinen palvelukehitys ja liiketoimintamallien muutos.

Antti Järvinen on Googlen Suomen maajohtaja.

Markus Myhrberg vastaa Lexiassa IPR-, tietosuoja- ja markkinointijuridiikasta. Hän on erikoistunut mm. digitaaliseen liiketoimintaan, markkinointiin, tietosuojaan, immateriaalioikeuksiin, ICT- ja muihin kaupallisiin sopimuksiin.

Saara Ryhtä on Lexian teknologia- ja mediatiimin jäsen. Hänellä on vahvaa kokemusta ICT-alalta, erityisesti vaativista ja laaja-alaisista sopimuksista sekä niiden neuvotteluista. Myös immateriaalioikeudet kuuluvat Saaran osaamisalueisiin.

Back to Top