Kuinka ostaa liikejuridisia palveluita – Kompakti ostajan opas

28.05.2018

Juridisten palveluiden ostajan opas - Lexia

Aloita itsestäsi – tunnista millaista tukea sinä ja organisaatiosi tarvitsette

  • Haluatko tapauskohtaista neuvontaa vain tiettyihin tarpeisiin, liikejuridiikan jatkuvana kokonaisvaltaisena palveluna tai jotain siltä väliltä?
  • Miten toivot sinua palveltavan: etsitkö juridisen timantin hiojaa vai kaipaatko nopeita liiketoimintalähtöisiä neuvoja?
  • Millaista osaamista palveluntarjoajalla tulee olla huomioiden yrityksesi toimiala, liiketoiminta ja sen maantieteelliset ulottuvuudet?
  • Mitä yrityksessäsi halutaan, osataan ja ehditään tekemään itse?
  • Haluatko maksaa tunti tunnilta vai toivotko muita hinnoittelumalleja?
  • Mitkä ovat onnistuneen yhteistyösuhteen tärkeimmät tunnusmerkit sinulle?

Kartoita vaihtoehdot

Suuremmista asianajo- ja lakitoimistoista löytyy monipuolista liikejuridiikan osaamista. Varmista, että sinulle olennaiset juridiset osaamisalueet ovat hyvin hallussa tekijöineen ja referensseineen. Vähintään yhtä olennaista on kuitenkin se, miten osaaminen kanavoidaan sinulle erinomaisen asiakaskokemuksen tuottavana palveluna. Kiinnitä huomiota ainakin seuraaviin asioihin:

  • Palvelumuotoilu
  • Palvelun jatkuvuuden ja poikkeustilanteiden hallinta
  • Raportointi
  • Sähköiset palvelut
  • Palaute ja palvelun kehitys

Anna tietoa

Oman ajan käyttäminen palvelun hankintaan on investointi tulevaisuuteen. Tapaa sopivimmat kandidaatit ja anna riittävästi tietoa organisaatiostasi sekä odotuksistasi. Voit pyytää niiden perusteella räätälöityjä palveluehdotuksia palvelu- ja hinnoittelumalleineen.

Päätä faktoilla ja tunteella

Ostopäätöksen perustaminen pelkkiin faktoihin riippuu yrityksesi tavasta ostaa palveluita. Vertaa osaamista, palvelumuotoilua ja ehdotettua investointia suhteessa niihin.

 

Mikäli mahdollista, anna intuitiolle tilaa päätöksenteossa. Olet etsimässä hyvää työkaveria organisaatiollesi kriittisiin asioihin. Kenen kanssa olisi miellyttävä tehdä töitä tulevaisuudessa?

 

Lisätiedot: 

Jukka Jaakkola, asiakkuusjohtaja, puh. +358 40 621 7221, jukka.jaakkola@lexia.fi

Back to Top