Kotipizza

Lisätäytteinä jatkuvaa lisäarvoa ja juridisia herkkuja

Usein asianajaja kutsutaan avuksi vasta, kun jauhot ovat jo suussa. Kotipizza Group ja Lexia ovat ratkaisseet asian toisin.

”Keväällä 2015 päädyimme pörssiin listautumisen yhteydessä kokonaisvaltaisempaan yhteistyömalliin, jossa asianajajat ovat mukana liiketoiminnan suunnittelussa. Asianajajilta tämä vaatii uudenlaista ajattelua, osaamista ja oikeaa asennetta”, kertoo Kotipizza Groupin toimitusjohtaja Tommi Tervanen.

”Kuuntelemme asiakasta ja opettelemme jatkuvasti ymmärtämään liiketoimintaa ja ympäristössä tapahtuvia muutoksia. Tämä lähestymistapa mahdollistaa juridisen huippuosaamisen tuomisen Kotipizzan käyttöön aivan uudella tavalla”, sanoo Lexian osakas ja hallituksen puheenjohtaja, asianajaja Mikko Räsänen.

Kumppanuussopimus luo ja vaatii luottamusta

Kumppanuussopimuksen myötä Kotipizzalla on käytössään nimetyt avainhenkilöt. Lisäksi he voivat hyödyntää erityistarpeiden osalta eri osa-alueisiin erikoistuneiden asianajajiemme osaamista. Olemmekin avustaneet Kotipizzaa mm. tavaramerkkiasioissa ja markkinaoikeuteen liittyvissä kysymyksissä.

Kiinteä kuukausiveloitus tekee yhteistyöstä kustannustehokasta ja ennakoitavaa. Yhteistyömme on tätä nykyä niin syvää, että nimetty asianajajamme osallistuu Kotipizzan hallituksen ja johtoryhmän kokouksiin. Tuotamme Corporate Advisory -palveluja, annamme näkökulmia liiketoiminnan suunnitteluun ja ennakoimme päätösten juridisia vaikutuksia.

”Nyt kun Kotipizza on päälistalla noteerattu pörssiyhtiö ja ainoa julkisen sääntelyn alla oleva franchising-ketju, olemme entistä ylpeämpiä saavuttamastamme luottamuksesta. Mutta tämä luottamus pitää ansaita päivittäin. Tältä osin näen toimintamallissa paljon samaa kuin franchising-liiketoiminnassa, jossa korostuu vastuullinen toiminta ketjun kanssa. Tavoitteenamme on auttaa Kotipizzaa menestymään”, toteaa Räsänen.

Avustimme Kotipizzaa Pizzataxin ostamisessa

Kotipizza osti helmikuussa 2017 Helsingin Pizzapalvelu Oy:n koko liiketoiminnan. Yhtiön Pizzataxi-ravintolaketjuun kuului 22 ravintolaa pääkaupunkiseudulla ja Etelä-Suomessa, jotka liitetään osaksi Kotipizza-ketjua. Pizzataxin ketjumyynti vuonna 2016 oli noin 6 miljoonaa euroa. Kaupan rakenteen suunnittelussa ja neuvonantajana neuvotteluissa toimi Counsel Olli Kotila.

Back to Top